Skládá se ze tří příběhů: Antonio Cacto , Maják, Velkej chlap a tří krátkých blackoutů: Na draka.
Každá část filmu je vyrobena jinou technologií a je jiného žánru. Dohromady příběhy souvisejí jak obsahově, tak formálně. Premiéra 23. března 2016 v rámci filmového festivalu Febiofest.
Ve všech příbězích si hrajeme s dvojím měřítkem a s ústředními tématy hrdinství a smrti. Vždy se setkává něco velice malého s něčím velmi velkým (malinkatý rytíř s obřím drakem, mexický prastarý skřítek s člověkem, drobounký Profesor s kravami, dva gangsteři s Velkým Chlapem). Všechna tato setkání končí hrdinskou smrtí malé ústřední postavy. Každý příběh však na hrdinství a smrt nahlíží jinak
technologie: hraný + 3D animace / motioncapture
Film kombinující prvky hraného trikového filmu s digitální 3D animací. Jde o hravý, mírně sentimentální příběh.
Josef (Jan Budař) zdědí po podivínském dědečkovi byt, ve kterém objeví skřeta Antonia, obývajícího velký kaktus. Oba si navzájem dělají naschvály, což vyvrcholí odvážným pokusem Antonia o úprk. Je však lapen a zavřen do lednice. Když Josef zjistí, že Antonia kdysi omylem přivezl dědeček z Mexika, je již na jeho záchranu pozdě.
technologie: 3D animace / motioncapture
Maják je film kombinující fragmenty reálně natočených přírodních pozadí skládaných do prostorových plánů s odspodu vedenou loutkou. Vše do jednoho celku bude pospojováno v počítačové 2D kompozici.
Přestože se film odehrává na okraji našeho světa - v močále za kravínem - nesetkáme se v něm s jediným člověkem. Realitu sledujeme z perspektivy drobného, asi 20 centimetrů vysokého stvoření - Profesora. Profesor k nám přichází na začátku jara jako badatel Univerzity Odjinud. Co je pro nás banální a přehlíženíhodné, je pro něj úžasná panenská Divočina plná zázraků, kterou v mezích svých možností zkoumá a nadšeně o ní referuje domů. Seznamuje se postupně s jejími obyvateli - hmyzem, žábami, ptáky a rybami. Vrcholem pro něj je objev krav, které jsou z jeho perspektivy obrovská zázračná zvířata. Jejich výzkumu zasvětí všechen svůj čas. Mezi tím posílá drobná zvířata jako vážené hosty domů na Univerzitu svému Nadřízenému. Postupem doby Profesor ale zjistí, že ho Nadřízený zneužívá a zvířata usmrcuje a preparuje. Navíc si za další oběť vybral krávy. Požaduje po Profesorovi, aby na Univerzitu poslal kravskou hlavu. Profesor se vzepře jeho vůli, přeruší spojení s Univerzitou, rozhodnutý zůstat v Divočině, přestože se pomalu blíží zima, která pro malého nepraktického vědce znamená patrně jistou smrt.
Nadřízený jeho vzpouru ale nemíní tolerovat. Jednoho dne se objeví v Divočině s úmyslem Profesora buď získat zpět na svou stranu nebo jej zabít, ale hlavně s cílem ulovit krále zvířat - krávu. Profesor se snaží krávy vyhledat jako první a varovat je. Při následném střetu oba vědci umírají. Profesor je uklován hladovými slepicemi, nadřízený se utopí při útěku v bažině. Na samém konci se objevují Profesorovy milované krávy a odnášejí jeho tělo s sebou do svého zimoviště. Film končí příchodem zimy
technologie: vedené loutky a miniatury v kombinaci se zadní projekcí a reálně natočenými záběry
Jako politováníhodný omyl vyzní smrt v maňáskové road movie o dvou zabijácích - smolařích Velkej chlap. Bruno s Marvinem naprosto netuší, že jejich mise je ta poslední, na kterou se svojí navoněnou Tatrovkou vydali.
Jedou na západ zlikvidovat jakéhosi muže. Popis je dost povšechný: „je to velkej chlap – až ho najdete, poznáte ho“. Zjistí, že bez pomoci nemají šanci velkého chlapa vypátrat. Proto se rozhodnou, že budou brát stopaře a nenápadně se jich budou během cesty vyptávat, jestli znají nějakého velkého chlapa a kde ho mají hledat. Vzniká prostor pro bizarní vyprávění jednotlivých spolucestujících (válečný veterán z Vietnamu, filozof, jeptiška). Každý z nich vypráví příběh o nějakém „velkém chlapovi“. Pro veterána to byl spolubojovník z Vietnamu, pro filozofa René Descartes, pro jeptišku Ježíš. Gangsterům v jejich naivitě všechny postavy z vyprávění splývají do jedné. Hledají samopalníka Chesuse Descarta. Když nakonec pod vlivem drog málem nabourají do skutečného velkého chlapa, který je asi desetkrát větší než oni, chvíli to vypadá, že ho spíš požádají o autogram než cokoli jiného. On ale tasí první. V absurdní dvojměřítkové přestřelce oba zabijáci zahynou. Až rozbřesk odhalí, jak marná a zbytečná byla jejich smrt.
technologie: 3D animace
Na draka je kreslená gagová groteska, ve které je smrt směšná pointa na konci každého ze tří blackoutů a rytířovo hrdinství je víceméně produktem jeho sebevražedné hlouposti. Je natolik přesvědčený o tom, že se mu nemůže nic stát, že se proti sani vrhá naprosto neohroženě.